Pláza,irodaház és M4 egy helyen

A nemrégiben átadott Metro 4 Kelenföldi végállomására terveznek egy hatalmas 70 ezer négyzetméretes, 170 millió eurós költséggel egy iroda- és pláza komplexumot, ami minden felmerülő igényt ki fog majd szolgálni.

Az első ütem munkálatai 2015 első negyedévében kezdődnek, a befejezés 2017-ben várható.  A Budapest One és az Etele City Center építésével Budapest legnagyobb és legmodernebb városi csomópontja jöhet létre a nyugati kapuban, Kelenföldön. A fejlesztő a zöld- és energetikai minősítésben egyaránt a legmagasabb besorolást célozza meg.

A Budapest One irodapark része a Kelenföldet és környékét érintő városmegújítási programnak. Az épület az Etele térre tervezett bevásárlóközpont és a Kelenföldi pályaudvarhoz tervezett közlekedési csomóponthoz kapcsolódóan kap helyet. – Az új metró gazdaságélénkítő hatására mi szeretnénk az első magánbefektetői példa lenni – monda Tatár Tibor a Futureal vezérigazgatója a projektet bemutató sajtótájékoztatón. Hozzátette, a Futureal szoros együttműködésben van a Fővárosi Önkormányzattal, a XI. kerületi Önkormányzattal és a Budapesti Közlekedési Központtal a sikeres városrehabilitáció érdekében.

Az együttműködés alapján az Etele téri metrókijárat a cég költségén épült, a Futureal mintegy 650 millió forinttal járult hozzá a közterületek fejlesztéséhez és a terület közlekedését segítő tervezési feladatokhoz.

Az irodakomplexum építészeti megoldásaiban számos eddig nem látott innováció jelenik meg. Az épületben üzletek, kávéházak és szolgáltatók is helyet kapnak, de 1000 négyzetméteres játszóteret és 1500 négyzetméteres fitnesztermet is beterveztek. Az épületrészekre zöld teraszok és tetőkertek kerülnek, valamint tetőtéri futópályát is építenek. A beruházás része egy elektromosautó-töltőállomás, de lesz biciklitároló is. Futó Péter, a vállalat társalapító tulajdonosa szerint minden szükséges szolgáltatás karnyújtásnyira lesz az irodai dolgozóknak.

Budapest One irodaépület és pláza

Budapest One irodaépület és pláza, fotó: ujbuda.hu

Az eseményen Újbuda polgármestere arról beszélt, hogy lassan vége a gazdasági válságnak, mivel a magánbefektetők belátható időn belül kezdenek nagyszabású fejlesztésekbe. Hoffmann Tamás a szerint a beruházás – amely a Kelenföldi pályaudvar és Őrmező környékének eddig elhanyagolt, évekig nem hasznosított területén létesül – jelentősen befolyásolja a kerület életét. Példásnak nevezte az előkészítést, és hogy egyszerre történik a közlekedési csomópont, valamint a szolgáltató és irodaközpont fejlesztése. Hoffmann Tamás úgy véli, az átfogó városrehabilitációs fejlesztés, a 4-es metróval együtt emeli majd a környékbeli ingatlanok értékét.

A környék levegőáramlásával kapcsolatban a Levegő Munkacsoport is végzett felmérést. Vendégh Zsolt a szervezet munkatársa szerint, a terület szellőzése a beruházás után is kielégítő marad, nem lesz levegővákuum az épülettömb mögött, a budaörsi szélcsatornából áramló friss levegő pedig továbbjuthat a város felé.

Berki János projektigazgató elmondta, hogy az építés idején mindent megtesznek a lakók nyugalmáért. Példaként említette, hogy a Boldizsár utcából zsákutca lesz a forgalomcsökkentés miatt.

Újbuda Önkormányzat, www.ujbuda.hu