Megduplázta bevételét a Facebook

Szeretnék további friss híreket kapni!

2011 első félévében 1,6 milliárd dollárra nőtt a világ legnagyobb közösségi oldalának bevétele, nettó nyeresége pedig mintegy 500 millió dollár lett. A Facebook bevétele 1,6 milliárd dollár volt 2011 első félévében, a nettó nyereség pedig jóformán eléri az 500 millió dollárt – áll a Reuters hírében.

A hírügynökség nem feldte fel a forrását, aki azért szeretne anonim maradni, mert a Facebook magántulajdonú cég, és mint ilyen nem köteles beszámolni az anyagi helyzetéről. Hivatalosan nem is közöltek adatokat az eredményeikről. 2010 első kilenc hónapja során a Facebook 355 millió dolláros nettó bevételt könyvelhetett el 1,2 milliárdos forgalom mellett a Goldman Sachs adatai szerint.

A Facebookot nemrég mintegy 80 milliárd dollárra értékelték – ami a legértékesebb közösségi hálózattá teszi a Zuckerberg-birodalmat.

A hirdetők egyre jobban kedvelik a Facebookot, egyrészt, mert 750 millió regisztrált felhasználót tartanak nyilván a rendszerben, másrészt, mert jóval sikeresebb, mint a konkurencia. (Többek között ezért is kellett Carol Bartznak távoznia a Yahoo ügyvezető igazgatói székéből kedden.) A Google júniusban indított közösségi oldala, a Google+ ez első két hét során tízmillió felhasználót csábított magához, a növekedés egyelőre lassul, bár már játékokkal is próbálják az oldalt érdekessé tenni – többek között a Zynga Poker vagy az Angry Birds is elérhető.

Azt nem tudni, a bevételnek mekkora része származik a hirdetésekből, mert a Facebook 30 százalékot kap minden virtuális tárgy eladásából, amit rajta keresztül értékesítenek – például a Zynga FarmVille játékában.

A Facebook – a Yahoo, a Microsoft Corp, a Google és az AOL mellett – az egyik leglátogatottabb oldal az interneten, melyen az emberek több órát töltenek havonta, hogy képeket és videókat osszanak meg egymással és chateljenek a barátaikkal.

HVG


Miről olvasnál szívesen itt a portálon?

Kérjük írd meg nekünk.
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Név*:

E-mail cím*:

Üzenet (röviden, 1 mondatban)* :

A javaslatok a szerkesztőség e-mail címére érkeznek. Azt a honlapra nem tesszük ki. Köszönjük.