Mennyire drága a diétás étkezés?

Szeretnék további friss híreket kapni!

Sokan gondolják úgy, hogy a diétás vagy csak az egészségesebb étkezés sokkal többe kerül, mint a napi megszokott ételek. Az idén a zöldségek és gyümölcsök ára sajnos a sok csapadék miatt az egekbe szökött, és míg egy kiló hús 700-800 Ft-ba kerül addig egy kiló gyümölcs 1300-1500 Ft-ba.

Ám ha egy kicsit odafigyelünk és ügyesen válogatjuk, össze az élelmiszereket lehet olcsóbb mégis egészségesebb diétát tartani.

Ha minden hónapban kijelölünk egy keretet, amit az étkezésre költünk, legyen az kb. 120-200000 Ft, akkor ez napra lebontva 400-600ft.-ot jelent mindössze. Ez ugye nem túl sok, ha azt vesszük, hogy ebből kell a napi ötszöri étkezést megoldani. Ám van olyan nap, hogy kevesebbet költünk, míg másnak kicsit többet, de mindenképp érdemes havi keretet szabni az élelmiszer vásárlásnak.

A diéta nem azt jelenti, hogy ön nem ehet semmit, hanem épp ellenkezőleg naponta többször kell étkezni, de kis mennyiségben és zsírmentes egészséges ételeket.

Reggelire együnk meg pl. egy kisebb darab grapefruitot, hozzá egy szelet Graham kenyeret és 30 g gépsonkát. Ebben az összeállításban mindössze 1140 kcal. és 13 gr fehérje valamint 2,7 g zsír található. Gyümölcs helyett ihatunk egy pohár teát vagy egy kevés tehéntúrót is választhatunk.

Tízóraira mindenképp érdemes egy darab gyümölcsöt fogyasztani itt is választhatjuk az olcsóbb fajtát, vagy együnk meg egy szép almát, ami még 100Ft-ba sem kerül.

Következik az ebéd, amely az egyik legfontosabb étkezésnek számít hazánkban. Itt érdemes előre megfőzni és elkészíteni jó pár adagot majd lefagyasztva a hűtőbe tárolni így nagyon sok időt megspórolhatunk. Fontos hogy az ételek sorát úgy válogassuk össze, hogy azok változatosak és vitamindúsak legyenek, így tartalmazzon húst, zöldséget vagy épp halat felváltva.

Íme, egy pl. ételsor:

Zöldbab leves, sertésflekken petrezselymes tört burgonyával és céklasalátával. Ez az étrend 26 g fehérjét és 14 g zsírt tartalmaz valamint 54 g szénhidrátot, így ha ilyen ebédet eszünk figyeljünk oda a reggelinél és a vacsoránál is.

Az uzsonna ismét lehet gyümölcs vagy zöldség.

A vacsora ideje mindenképp 17-18 óra közé essen, ennél később már lehetőleg ne terheljük le gyomrunkat. Ez lehet hideg vagy meleg étel is, vagy az ebéd megmaradt kisebb részét is elfogyaszthatjuk.

Nézzünk egy hideg vacsora összeállítást.

Egy pohár tea édesítőszerrel, diétás kenőmájas, 30 g óvári sajt, Graham kenyér és 1 alma. Ez így összesen 449 Kcal.-át 25 g fehérjét és 12 g zsírt tartalmazz.

Ha követni szeretnénk a diétát érdemes az élelmiszerek energia értékét és árát is összeírni így naponta könnyedén tudunk kalkulálni zsírban és forintban is.

noinetcafe.hu

 


Miről olvasnál szívesen itt a portálon?

Kérjük írd meg nekünk.
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Név*:

E-mail cím*:

Üzenet (röviden, 1 mondatban)* :

A javaslatok a szerkesztőség e-mail címére érkeznek. Azt a honlapra nem tesszük ki. Köszönjük.