Vizsga előtt állsz? Ne pánikolj

Szeretnék további friss híreket kapni!

Azzal, hogy egészséges szénhidrátforrásokat fogyasztasz, nemcsak a pocakodat laktatod, hanem az agyadat is. Érdekes módon, az agy az egyetlen olyan szerv a testünkben, a glükózt használ energiaforrásként.

A szénhidrátok biztosítják az agy számára szükséges glükózt, amitől jobban vág majd. Itt néhány olyan javaslattal találkozol, ami a tesztek előtti helyes táplálkozást mutatja be.

Amire szükséged lesz:

  • egészséges szénhidrátforrások
  • olajos magvak, gabonafélék
  • víz, elektrolit
  • tej
  • kamilla tea
  • szőlő

1. Kerüld a cukrokat, és chips-eket, melyek ugyan szénhidrátot tartalmaznak, de csak egy energialöketet adnak, ám hosszú távon nem segítenek az agynak.

Az agyunknak egyenletes mennyiségű szénhidrátra van szüksége, hogy kibírja a mentális igénybevételt, amit a vizsga előtti hosszú órákon át tartó tanulás igényel.

A gyorsételek, magas cukortartalommal vagy egy csomó szénhidráttal teletömve, csak ideiglenes, gyors „energialöketet” adnak a testnek, de nem biztosítják a test és az agy számára a mentális éberséget.

2. Fogyassz egészséges szénhidrátokat, amik a teljes kiőrlésű gabonafélékben, zöldségekben, és gyümölcsökben találhatók. Ezek az ételek nagyobb energia ellátottságot biztosítanak.

Emellett segítik a szerotonin termelődését, ami „lenyugtatja” az agyat. Ha stresszes vagy egy vizsga miatt, fogyassz előtte egy vagy két órával egészséges szénhidrátokat. Ez segíteni fog a memóriádnak is.

3. Próbálj meg valami meleget és megnyugtatót inni, mint például a tej vagy a kamilla tea, egy órával lefekvés előtt, ha stresszes vagy egy vizsga miatt. Ez segíthet lenyugtatni az idegességedet, és biztosítja a nyugodt éjszakai alvást is számodra, amire szükséged lesz majd a nagy napon.

4. Egyél egyszerű ételeket, mint az alma, vagy a mogyoróvaj, ha nagyon ideges vagy, és pánikrohamaid vannak egy teszt előtt. A gyümölcs megteszi, jótékony, szerotonin serkentő hatását, ami lenyugtat, és így könnyebben koncentrálsz majd, míg a mogyoróvaj tele van egészséges zsírokkal és fehérjékkel.

5. Egyél valami olyat, ami segít megnyugodni, mint például a szőlő. Az almához hasonlóan stimulálja a szerotonin termelést, habár a magas rosttartalmának köszönhetősen lassítja a cukorfelszívást, és a rostok segítenek a stressz enyhítésében is.

Tanácsok és figyelmeztetések:

  • Ne tanulj egész éjszaka a vizsga előtt! A testednek szüksége van a pihenésre és a regenerálódásra.

Ahhoz, hogy optimálisan teljesíts, a mentális tevékenységek nagyon sok energiát igényelnek. Emiatt kell legalább hét órát aludnod a vizsga előtt.

  • Szedj és vegyél magadhoz rendszeresen napi ajánlott mennyiségű multivitamint és tápanyagot!

eletmod.hu


Miről olvasnál szívesen itt a portálon?

Kérjük írd meg nekünk.
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Név*:

E-mail cím*:

Üzenet (röviden, 1 mondatban)* :

A javaslatok a szerkesztőség e-mail címére érkeznek. Azt a honlapra nem tesszük ki. Köszönjük.