Milyen autóra telik az átlagembernek?

Szeretnék további friss híreket kapni!

Bármilyen kevés is kelt el belőle, számunkra a kiskategória alapautója még mindig a Swift. Az új Suzuki Swift 1,2 GLX légkondival, ESP-vel, térdlégzsákkal és sok más extrával listaáron 3,7, akcióban 3,29 millió forintba kerül.

Benzines Opel, dízel Volkswagen
A másik autó a 115 lóerős Astra Classic III, ezerhatos kombiként, szintén benzines motorral. Nagyzolástól mentes, megbízható, tágas, biztonságos családi autó, amely nem viszi el a fedelet a család feje fölül, és ma sem elavult.

Extrák nélkül is az Astra árának duplájába kerül a harmadik autó, a középkategóriát képviselő VW Passat. A céges autóként népszerű modellből a 170 lóerős dízelt választottuk, az ésszerűség jegyében a szerény Comfortline kivitelben. Listaára 8 368 750 Ft.
Önerő: 25-60 százalék

"Az autóhitelezéshez a 2010-ben megváltozott új előírások alapján minimum 25 százalék önerő szükséges, tehát forint hitel esetén maximum a vételár háromnegyede finanszírozható. Euró alapú hiteleknél 40 százalék önerőre van szükség, míg a svájci frank alapúaknál 60 százalékra, így egyik sem preferált devizanem az utóbbi időkben" - vázolja Szabó Zsolt, egy több telephelyet működtető gépjármű-kereskedelemmel foglalkozó társaság üzletágvezetője.

Igazodva a szabályokhoz, csak a papíron is jól keresők engedhetik meg maguknak az új autó luxusát, ami, valljuk meg, első pár éves értékvesztése miatt valóban luxuskiadás.

Nettó 180 ezer a minimum
Bár a lehetséges maximummal, tehát hét éves (84 havi) futamidővel számoltuk a törlesztést, még ezzel az időszakkal is igen magas nettó jövedelem kell ahhoz, hogy valaki megengedhessen magának egy kisautót.

A karbantartás eltörpül a fogyasztás mellett
Sosem szabad elfeledkezni a szervizárakról! A H Astrát például évente egyszer vagy 30 000 kilométerenként kell szakszervizbe vinni karbantartásra. Budapesten az elsőéves szerviz kijön nagyjából 45 000 forintból, de a másodiknál az olajcserén, a légszűrő és a pollenszűrő cseréjén kívül fékfolyadékot, elöl-hátul fékbetétet, és jó eséllyel első féktárcsát is cserélni kell, ami jóval nagyobb kiadás. És ez mind csak a természetes elhasználódás, még semmit nem kellett javítani, bár mindhárom autó megbízhatónak számít.

Ám a literenként 400 forintot közelítő benzinárral és alig alacsonyabb gázolajárral számolva a vételár után - az értékvesztést nem számítva - a tankolás a legnagyobb kiadás. Évi 15 000 kilométer megtételével a százon hat litert fogyasztó Passat tankolása közel 350 000 forintba kerül, a nyolc literrel kalkulált Astrára viszont csak ez a tétel 466 800 Ft.

Vezess.hu


Miről olvasnál szívesen itt a portálon?

Kérjük írd meg nekünk.
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Név*:

E-mail cím*:

Üzenet (röviden, 1 mondatban)* :

A javaslatok a szerkesztőség e-mail címére érkeznek. Azt a honlapra nem tesszük ki. Köszönjük.