Átadták a buszsávot Újbudán

Szeretnék további friss híreket kapni!

Új buszsávot festettek fel az M1-M7-es bevezető szakaszára. A sáv hivatalosan hétfőn átadott új szakasza a Budaörsi út befelé jövő oldalán a Nagyszőlős utcai felüljárótól a BAH-csomópontig tart, az általa generált kocsisor viszont Budaörsig. A BKK szerint a buszsáv lényege, hogy kiszorítsa a beáramló forgalmat a Hegyalja útról, és segítsen a buszoknak a haladásban.

A sávszűkítés eredményeként a kocsisor a budaörsi Auchanig ér reggelente, ami különösen érdekes annak fényében, hogy az utóbbi időben kisebb a forgalom. Gyakorlatilag azoknak, akik a budapesti agglomerációban élnek és ingáznak, valamint azoknak, akik a nyugati országrészből érkeznek, több kilométeres dugót kell kiállniuk, hogy beérjenek a városba.

Legszebb az egészben az, hogy ezekben a dugókban állnak a BKV buszai is, amelyek az agglomerációban élőket szállítják. Kérdéses, hogy az utasok mennyire élvezik a helyzetet, mivel ezek nem légkondicionált buszok, de cserébe legalább plusz 500 métert haladhatnak az új buszsávban a felüljárón, már ha addig nem kapnak hőgutát. Az autósok nagy része rendelkezik klímával, nekik csak az idegeiken kell uralkodniuk, teszi hozzá György.

A Budaörsi úti buszsáv kijelölését a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) kezdeményezte, még évekkel ezelőtt, mondja a szervezet elnöke. Dorner Lajos szerint tudatos döntés, hogy a tömegközlekedés gyorsítása érdekében szűkítik a bevezető utak áteresztőképességét: "Budapest nem azért építi az útjait, hogy azokon külsős autósok várakozzanak".

Mint mondja, a kezdeti viharok után a helyzet, miként pár hónapja a budai Szilágyi Erzsébet fasori buszsáv átadásakor, itt is hamar konszolidálódni fog, az autósok alkalmazkodnak a helyzethez. Ha az M1-M7 felől érkező autósok 15 százaléka a tömegközlekedést választja, azt már jelentős eredménynek tartaná. Szerinte Törökbálintról és Budaörsről vonattal 10 perc alatt Kelenföldön, 15 perc alatt a Déli pályaudvaron lehet lenni, ahonnan expresszbusszal illetve metróval gyorsan be lehet jutni a belvárosba, és ez egyre több embernek jelent ésszerű alternatívát, különösen a növekvő üzemanyagárak miatt is.

A BKV fődiszpécsere cáfolta az autósok állítását, hogy a bevezető, buszsáv nélküli szakaszon kialakuló torlódás miatt a buszok menetideje is nőtt volna.

a buszsáv lényege, hogy kiszorítsa a beáramló forgalmat a Hegyalja útról, és segítsen a 40-es, 139-es, 239-es, 240E buszokon kívül a 8-as és 112-es Hegyalja úti közlekedésén is. Mivel a beáramló forgalmat a város nem tudja fogadni, a dugónak valahol állnia kell. Nincs arra értelmes magyarázat, hogy miért lenne ennek a Gellérthegy oldalában jó helye. Az autósoknak később is lesz miért zúgolódni: a buszsávot a beruházás folytatásaként nemsokára meghosszabbítják, és a Hegyalja úton át az Erzsébet hídnál fog a 7-es buszcsalád Rákóczi úti buszsávjába torkollni

index.hu - ajánlotta Ari Kari tagunk

Miről olvasnál szívesen itt a portálon?

Kérjük írd meg nekünk.
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Név*:

E-mail cím*:

Üzenet (röviden, 1 mondatban)* :

A javaslatok a szerkesztőség e-mail címére érkeznek. Azt a honlapra nem tesszük ki. Köszönjük.