Másnaposság elleni tanácsok

Szeretnék további friss híreket kapni!

Bármilyen jó ötletnek is tűnik, nem érdemes keverni az alkoholfajtákat, ha nem akarjuk borzalmasan érezni magunkat másnap. Ha mégis így teszünk, legfeljebb kétféle alkoholt igyunk, például bort és pezsgőt.

A legrosszabb eset, ha végigisszuk a koktéllapot. Ha mindenféleképpen röviddel akarjuk feldobni a hangulatunkat, inkább igyunk mellé sör vagy bor helyett ásványvizet, ez segít elkerülni a dehidratációt, amit az alkohol, különösen a röviditalok okoznak. Mivel a sörrel, borral, pezsgővel ellentétben a rövidital nem teszi savassá az emésztőrendszert, kisebb az esélye a hányásnak, hányingernek. A másnaposságban nagy szerepe van az ivás közbeni dohányzásnak is. Próbáljunk meg egyáltalán ne vagy csak nagyon keveset dohányozni, így kevésbé fog fájni a fejünk és lesz hányingerünk.

... és ha már nincs visszaút...
Ha nem sikerült a mértékletesség elve mentén szórakoznunk, mindenképpen igyunk meg legalább fél-egy liter tiszta vizet lefekvés előtt: így már alvás közben tudjuk pótolni a folyadékot és elkezdhetünk méregteleníteni. Érdemes lezuhanyozni, mert ez is segít a tisztulásban, főleg, ha képesek vagyunk ezt hideg vízzel megtenni. Másnap nagyon fontos a megfelelő étrend, a bőséges folyadékbevitel és némi mozgás.

A testmozgás az egyik leghatékonyabb méregtelenítő módszer, tehát ezt érdemes már az est folyamán elkezdeni. Mivel az alkoholtól úgyis bátrabbak leszünk, táncoljunk sokat, ezzel is ürül a szervezetből az alkohol. Ha másnap viszonylag jó erőben érezzük magunkat és a gyomrunk sem forog, ajánlatos kocogni egyet a friss levegőn. Ez nagyon sokat segít: nemcsak tisztít, hanem a szervezet elkezdi elégetni az alkohollal felhalmozott fölös kalóriákat is.

Mit együnk/igyunk másnap?
Az erős reggeli kávét másnaposság esetén inkább hagyjuk ki, mert megterhelő lehet a szívnek és a vérkeringésnek. Ha mégis képtelenek vagyunk anélkül emberi formát ölteni, inkább gyengébb kávét igyunk tejjel – ez utóbbi jót tesz a megviselt gyomornak is. Csodákra képes néhány szem alma – az egyetlen gyümölcs, amit jó szívvel lehet ajánlani másnapos gyomorra. Kíméletes, nem savasít, ugyanakkor ellátja a szükséges ásványi anyagokkal, vitaminokkal, gyümölcscukorral és folyadékkal a kimerült szervezetet.

Ebédre a legjobb választás egy finom zöldség- vagy húsleves, ami szintén pótolja az elvesztett folyadékot és ásványi anyagokat. És végül, ha mindezen praktikák ellenére még mindig fejfájás, rosszullét és szomjúság gyötör, megengedhetünk magunknak egy (de tényleg csak egy!) gyógysört. A fejfájást ugyanis leginkább a szervezetből kiürülő alkohol okozza, amit átmenetileg javítani lehet egy alacsony alkoholtartalmú itallal.

kronika.ro

Milyen volt a szilvesztered? Ugye nem rúgtál be nagyon? 🙂


Miről olvasnál szívesen itt a portálon?

Kérjük írd meg nekünk.
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Név*:

E-mail cím*:

Üzenet (röviden, 1 mondatban)* :

A javaslatok a szerkesztőség e-mail címére érkeznek. Azt a honlapra nem tesszük ki. Köszönjük.