10 tévhit az alvásról

Szeretnék további friss híreket kapni!

[b]
1. Hétvégén délig alszol azzal a céllal, hogy két nap alatt bepótold a hétköznap munkával töltött órákat[/b]
Nem azt mondjuk, hogy vasárnap is pattanj ki reggel 6-kor az ágyból, de hétvégén is tarts rendszert az alvásodban. Ugyanis, ha e két nap alatt is viszonylag egyazon időpontban fekszel le,és kelsz fel, akkor elkerülheted, hogy a hét többi napján problémáid legyenek az alvással.

[b]2. Egy jó kis edzés este annyira fáradttá tesz, hogy nem lesz gond az elalvással[/b]
Egy esti kiadós edzéstől csakugyan könnyebben esel álomba, de csak akkor, ha lefekvés előtt legalább három órával izzasztod meg magad. Ugyanis edzés közben felpörögsz, ezáltal felmelegedik a tested, és körülbelül hat órának kell eltelnie, mire visszanyeri normális hőmérsékletét. Ezért jobb, ha inkább reggelre vagy délutánra időzíted az edzést.

[b]3. Az idősebb embereknek kevesebb alvás szükséges[/b]
Attól még, hogy a nagyid már reggel ötkor a konyhában tevékenykedik, nem azt jelenti, hogy az idősebb embereknek kevesebb lenne az alvásigényük, mint a fiataloknak . Ami megtéveszthet, az az eltérő alvási szokásuk, ugyanis az idősebbek sokszor napközben is szundítanak, így éjszaka valóban kevesebbet alszanak.

[b]4. Az alvás szükséges ahhoz, hogy az agyad pihenni tudjon[/b]
Az alvás valójában a testednek szükséges, ugyanis alvás közben az agyad ugyanúgy dolgozik, és kontroll alatt tart olyan testi funkciókat, mint például a légzés.
[b]
5. Ha felkelsz az éjszaka közepén, az ágyban kell maradnod, mert ha felkelsz, sokkal nehezebben alszol vissza[/b]
Ha 15-20 percen belül nem sikerül visszaaludnod, kelj fel, menj át a másik szobába, és csinálj valamit, amitől úgy érzed, hogy ki tudsz kapcsolni. Hallgass zenét (persze nem death metal-t), vagy olvass! Ez sokkal hatékonyabb, mintha idegesen forgolódsz tovább az ágyban, akkor ugyanis biztosan nem alszol vissza.

[b]6. Ha az ágyban a lefekvés előtt még valamit tevékenykedsz, hamarabb alszol el[/b]
Ez pont ellenkezőleg van így. Ha elkezdesz tévézni vagy dolgozni a laptopodon, valószínűleg később fogsz nyugovóra térni a tervezettnél. Ha mindenképp szeretnél valamit tevékenykedni az ágyban, akkor inkább szeretkezz.

[b]7. A szex felpörget, és emiatt nehezebben alszol el[/b]
A szex endorfint, azaz boldogsághormonokat szabadít fel a szervezetedben, emiatt jelentősen lecsökken a nap folyamán rád rakódott stressz, és sokkal könnyebben hajtod álomra a fejed.

[b]8. Melegben könnyebben zuhansz álomba, mint egy hűvös szobában[/b]
A tested sokkal könnyebben lazul el, és ezáltal könnyebben alszol el, ha a szobában hűvösebb van. Lefekvés előtt ezért nyisd ki pár percre az ablakot, hogy friss levegő jöjjön be. Nem kell természetesen dideregned a hidegtől, de ne is izzadj a hőségtől.

[b]9. A horkolás teljesen ártalmatlan dolog[/b]
A horkolás sok estben valóban ártalmatlan, de ha lassan horkolsz, és egy-egy lélegzetvétel közt nagy, több másodperces szünet telik el, érdemes orvoshoz fordulnod, mert lehet, hogy az úgynevezett alvási apnoéban szenvedsz. Ez a betegség viszont hosszú távon megkeserítheti az éjszakáidat, az alvás nem lesz pihentető, nem beszélve arról, hogy magas vérnyomást és szívrendellenességeket is okozhat.

[b]10. Egy pohár vörösbor lenyugtat, és könnyebben álomba szenderülsz[/b]
Bár igaz, hogy az alkoholtól könnyebben alszol el, de az alvás nem lesz kimondottan pihentető, ugyanis az ital hatására az éjszaka folyamán sokkal könnyebben felébredhetsz, akár többször is.

[right][size=8]wellnesscafé[/size][/right]
[[b]Beküldte Admin[/b]]


Miről olvasnál szívesen itt a portálon?

Kérjük írd meg nekünk.
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Név*:

E-mail cím*:

Üzenet (röviden, 1 mondatban)* :

A javaslatok a szerkesztőség e-mail címére érkeznek. Azt a honlapra nem tesszük ki. Köszönjük.