lesz Metró Őrmezőn?

Szeretnék további friss híreket kapni!

Őrmezőn egyelőre csak a négyes metró végállomása tűnik biztosnak – amelyet a többség ráadásul Budaörsön látna szívesebben. Minden más kapcsolódó létesítmény sorsa bizonytalan.

Több lakossági fórumot és tájékoztatót is tartottak már az Őrmező közelébe tervezett intermodális központról. A tervek szerint nemcsak számtalan közlekedési eszköz (vonat, metró, Volánbusz, BKV-buszok) csatlakozása épülne meg a lakótelep szomszédságában, hanem hatalmas irodapark is. A Levegő Munkacsoport (LCS) a lakosság érdekeit jobban szem előtt tartó tervet készíttetett.

A tanulmányt június 25-én ismertették az Őrmezei Általános Iskolában. – A Volánbusz végállomását nem kell áthozni az Etele térről, a BKV-buszok végállomása a vasúti sínek mellé kerüljön, ne épüljön meg az 1300 férőhelyes P+R parkoló, hiszen a metróvégállomást a budaörsi virágpiachoz kell áttenni, a lakótelepen pedig azonnali forgalomcsillapítást kell végrehajtani – vázolta a terveket Lukács András, az LCS elnöke, majd átadta a szót Rhorer Ádámnak, a tanulmánykészítő cég műszaki igazgatójának.

A szakember kifejtette, elsősorban kis pénzből és azonnal megvalósítható forgalomcsillapításra fókuszáltak.

– Felmértük a lakótelep forgalmát. Az utasok 75 százaléka a központban száll fel az autóbuszra, ezért azt nem szabad kivinni a lakótelepről. A Menyecske–Cirmos–Boldizsár utca átmenő forgalmát egyirányúsítással lehetne csökkenteni, de ez nagyobb kerülőt jelentene az ott lakóknak is. A Tempó 30-as tábla önmagában kevés, de a biztonságot a gyalogos csomópontoknál középszigetes megoldással, illetve több zebra felfestésével lehetne növelni – ismertette az elképzeléseket a szakember.

A metróhoz kapcsolódó beruházások bizonytalanok. Véleményünk szerint a Péterhegyi út kiépítése (sín mellett) nem szükséges, ha elmarad a nagy P+R parkoló megépítése. (Nem kellenek a felesleges és költséges beruházások, ha a metróvégállomás Budaörsre kerül.

Jelenleg a Budaörsi úton 17 BKV-buszjárat közlekedik, hogy ezek közül melyeknek a végállomását telepítenék a Kelenföldi metró­kijárathoz, szintén nem tisztázott. Ha ott nem épülne meg a süllyesztett buszvégállomás, akkor a jelenlegi megállók és a metró közötti távolság túl nagy lenne. A terveink szerint egy, a Budaörsi út alatt átvezető alagút kötné össze a buszvégállomást a városból kifelé tartó iránnyal.

Végsősoron jelenleg semmi sem biztos. A tárgyalások folynak tovább.

Forrás: helyitema.hu

Várjuk a TE véleményedet is a hozzászólás résznél!


Miről olvasnál szívesen itt a portálon?

Kérjük írd meg nekünk.
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Név*:

E-mail cím*:

Üzenet (röviden, 1 mondatban)* :

A javaslatok a szerkesztőség e-mail címére érkeznek. Azt a honlapra nem tesszük ki. Köszönjük.